Ramowy rozkład dnia
(grupy3 ,4 l )
6.30-7.30
7.30-8.40 |
Z |
Schodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., indywidualna praca z dziećmi. |
8.40-8.50 |
|
Zabawy ruchowe |
8.50-9.00 |
|
Czynności higieniczno-porządkowe |
9.00-9.20 |
|
Śniadanie |
9.20-9.30 |
|
Czynności higieniczno-porządkowe, mycie zębów |
9.30-10.10 |
D |
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
10.10-11.50 |
|
Czas dowolnie zagospodarowanie przez nauczyciela: czynności samoobsługowe, opiekuńcze , organizacyjne, kształtowanie kompetencji społecznych, zajęcia indywidualne, zajęcia pobudzające aktywność dziecka, wyrównywanie szans edukacyjnych, zajęcia dodatkowe dla wszystkich dzieci ( język angielski, rytmika) Zajęcia w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, rozwijanie kompetencji przyrodniczych, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, zabawy ruchowe. |
11.50-12.00 |
|
Czynności higieniczno-porządkowe |
12.00-12.30 |
|
Obiad |
12.30-12.40 |
|
Czynności higieniczno-porządkowe |
12.40-13.00 |
|
Ćwiczenia relaksacyjne, Bajkoterapia |
13.00-13.50
|
|
Swobodna aktywność zabawowa dzieci, zabawy ruchowe w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Praca indywidualna z dziećmi. |
Leżakowanie w grupie dzieci 3-letnich | ||
13.50-14.00 |
|
Czynności higieniczno-porządkowe |
14.00-14.20 |
|
Podwieczorek |
14.20-14.30 |
|
Czynności higieniczno-porządkowe |
14.30-15.30 |
R |
Swobodna aktywność zabawowa dzieci, zabawy ruchowe w sali lub w ogrodzie przedszkolnym |
15.30-16.30 |
Z |
Rozchodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi. |
Z – Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy inspirowane przez nauczyciela
R – spacery, obserwacje przyrodnicze, aktywność ruchowa na powietrzu
D - zajęcia o charakterze dydaktycznym
(grupy 5, l )
6.30-7.30
7.30-8.40 |
Z |
Schodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., indywidualna praca z dziećmi, wspomaganie i korygowanie rozwoju |
8.40-8.50 |
|
Ćwiczenia poranne |
8.50-9.00 |
|
Czynności higieniczno-porządkowe |
9.00-9.20 |
|
Śniadanie |
9.20-9.30 |
|
Czynności higieniczno-porządkowe, mycie zębów |
9.30-10.30 |
D |
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
10.30-11.50 |
|
Czas dowolnie zagospodarowanie przez nauczyciela: czynności samoobsługowe, opiekuńcze , organizacyjne, kształtowanie kompetencji społecznych, zajęcia indywidualne, zajęcia pobudzające aktywność dziecka, wyrównywanie szans edukacyjnych, zajęcia dodatkowe dla wszystkich dzieci ( język angielski, rytmika) Zajęcia w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, rozwijanie kompetencji przyrodniczych, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, zabawy ruchowe. |
11.50-12.00 |
|
Czynności higieniczno-porządkowe |
12.00-12.30 |
|
Obiad |
12.30-12.40 |
|
Czynności higieniczno-porządkowe |
12.40-13.00 |
|
Ćwiczenia relaksacyjne, Bajkoterapia |
13.00-13.50 |
|
Swobodna aktywność zabawowa dzieci, zabawy ruchowe w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Praca indywidualna z dziećmi. |
13.50-14.00 |
|
Czynności higieniczno-porządkowe |
14.00-14.20 |
|
Podwieczorek |
14.20-14.30 |
|
Czynności higieniczno-porządkowe |
14.30-15.30 |
R |
Swobodna aktywność zabawowa dzieci, zabawy ruchowe w sali lub w ogrodzie przedszkolnym |
15.30-16.30 |
Z |
Rozchodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi. |
Z – Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy inspirowane przez nauczyciela
R – spacery, obserwacje przyrodnicze, aktywność ruchowa na powietrzu
D - zajęcia o charakterze dydaktycznym